Sunday, May 15, 2011

16 Mei 2011 - Berapa Ramai Yg Ingat.?


Haa?? amacam lagu kat dalam video atas ni.?? hehe...lirik yang penuh makna...diwarnai dgn melodi yg indah & menenangkan.... eh, lupa nak bagi salam...kekekeke...

Assalamualaikum wbt & Salam 1 Malaysia...1 Dunia...1 SEMESTA.... =)

hari tu....sempena hari PEKERJA & hari IBU...saya x update blog...why maa..?? haha...sbb saya BELUM BEKERJA & saya juga menganggap hari2 adalah HARI IBU...so,kali ni saje je nk update blog ttg HARI GURU...why maa.?? haha...sbb MAMA SAYA merupakan seorang IBU (of coz la kan..) dan beliau juge merupakan seorang GURU ketika saya bersekolah dulu...kekekeke...kantoi la...anak cikgu rupenye teman ni..mak sendiri ajor plak tu....kompom la markah exam selalu dapat highest kan.?? hahaha...SORRY sikit...MY MAMA x penah tunjuk soalan exam awal2...SHE`s VERY FAIR & SQUARE...saya usaha sendiri ok...

ape2 pun...dikesempatan ini saya nak ucapkan TERIMA KASIH yg x terhingga kepada MY MAMA...Puan Shakhariyah Binti Salim...sbb beliau la yg menjadi peransang kepada saya untuk membaca...mengeja...mengira..menulis...melukis & mewarna(selalu masuk pertandingan...wakil sekolah...ke peringkat negeri & dpt tempat ke-3 negeri Perak..)....semua yg Mama ajar...telah menyebabkan saya selalu dapat nombor 1 dalam kelas time sekolah rendah dulu...paling teruk pun pernah dapat nombor 3 je(only once)...dah penat dah naik pentas time Hari Ucapan & Penyampaian Hadiah...agak2 nye, time dulu tu...organizer pun dah bosan sebut nama saya time majlis tu...kekekeke...bukan riak, tp berkongsi saat2 manis je..

akhir kalam...biar setegas mane & sesikit mane pun ilmu yg GURU tu penah bagi kt korang....PLEASE RESPECT atau HORMATI insan yg bergelar GURU @ CIKGU ni ye....oh ye,x semestinye yg kt sekolah tu je....kt Kolej...Universiti...Institut...Politeknik....mereka juge mengajar kita...so,guru la juga tu....

Mari kita doakan agar ALLAH SWT membalas jasa2 mereka setimpal dengan keikhlasan mereka berkongsi ilmu kepada kita...x kira la cikgu tu melayu ke...india ke...cine ke....mat salih ke...atau apa2 bangsa keturunan kaum kerabat...GURU tetap GURU...

inilah wajah insan yg bertindak sebagai IBU & GURU saya...bukan hanya di rumah..tapi juge di sekolah...

1 comment: